Honda Civic

Japonský automobil nižší střední třídy Honda Civic prošel až do dneška osmi generacemi. Úplný počátek modelu Civic se datuje rokem 1972 a do ukončenívýroby sedmé generace se vyrobilo více než 15 milionů kusů.

Generace vozu Honda Civic:

První (1972 – 1979)

Rok 1972. Továrna Honda, v té době známá výrobou motocyklů, uvádí na trh její první model nazvaný Honda Civic, schopný konkurovat ostatním značkám té doby. Vůz vybavený motorem o objemu 1,2 litru a výkonem 50 koní dokáže vyvinou rychlost až 146 kilometrů v hodině a nabízí dostatečný prostor a nezvyklé pohodlí pro posádku.

V následujícím roce je vůz exportován do Evropy i severní ameriky. Vzhledem k ropné krizi a velice slušné spotřebě Civicu necelých 6 litrů benzínu na sto kilometrů se stává velkým hitem. V nabídce se obejvuje další motor – benzínový o objemu 1,5 litru. V základní výbavě jsou kotoučové brzdy na přední nápravě, palubní deska v imitaci dřeva a vynilové potahy sedadel.

Druhá (1980 – 1983)

Změna převodovky ze čtyřstupňové na pětistupňovou. Rozšířena a prodloužena karoserie.

Třetí (1984 – 1987)

Nově se objevuje v nabídce také sportovní cupé CRX, model 4×4 označovaný Real Time a velkoprostorová verze Shuttle.

Čtvrtá ( 1988 – 1991)

Nový motor pro třídvéřové verze – VTEC. Úpravy designu zjemňují tvar voz u.

Pátá (1992 – 1995)

Model CRX je dodáván již jen jako cabriolet. Dochází k ústupu od hranatých tvarů, což má za následek výrazné zaoblení tvarů vozu. Honda Civic je oficiálně prodávána v tehdejším Československu.

Šestá (1996 – 2000)

Výroba pětidveřového hatchbacku je prováděna nejen v Japonsku, ale i ve Velké Británii.

Sedmá (2001 – 2005)

Od předchozí generace se liší jen vzhledem. V roce 2004 dostává facelift.

Osmá – současná generace (od roku 2006)

Zcela nový vzhled. Přední i zadní část je vždy jakoby tvořena jedním souvislým pásem světlometů, jež Civicu dává nezaměnitelnou podobu.